T24 Eğitim
Türkiye’de eğitim dışı kalan çocuk sayısı yüzde 38,4 artarak 612 bin 814’e ulaştı; MEB’in 2023-24 eğitim öğretim yılı dataları, öğretmen ve derslik sayılarındaki değişimlerle dikkat çekiyor.
Eğitim Islahatı Teşebbüsü (ERG), Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) son açıklanan 2023-24 öğretim yılı istatistiklerini inceledi. Yapılan tahlile nazaran, eğitim dışı kalan çocukların sayısı yüzde 38,4 artarak 612 bin 814’e ulaştı.
ERG, MEB dataları üzerinden yapılan ön değerlendirmede öğrenci ve öğretmen sayıları, erken çocukluk ve zarurî eğitim düzeylerindeki okullaşma oranları ve bölgeler ortası eğitim farklılıklarını ayrıntılandırdı. Kasım ayında yayımlanacak olan Eğitim İzleme Raporu 2024’te bu istatistiklerin daha kapsamlı tahlilleri yer alacak.
17 milyon 480 bin 463 öğrenciye konut sahipliği yapan bu eğitim-öğretim yılında, öğrenci sayısında bir evvelki yıla kıyasla yüzde 0,4’lük bir düşüş kaydedildi. Öğretmen sayısında ise özellikle kontratlı öğretmenlerde görülen yedi katlık artış dikkat çekti. Toplam öğretmen sayısı sadece yüzde 1 artış gösterirken, bu artış bilhassa kontratlı öğretmen kadrolarındaki büyük artıştan kaynaklandı.
Ayrıca, derslik sayısında da yüzde 1,2’lik bir azalma yaşandı. Bu durumun, bilhassa ikili eğitim sorunu ve 6 Şubat Kahramanmaraş zelzeleleri sonrası artan gereksinimlerle çeliştiği aktarıldı. Öğretmen ve derslik politikalarının toplumsal cinsiyet eşitliği çerçevesinde kıymetlendirilmesi gerektiğine de vurgu yapıldı.
Eğitimde cinsiyet farklılıklarının izlenmesi gereken bir başka alan olduğuna dikkat çeken Korlu, ortaöğretimde net okullaşma oranlarındaki cinsiyet farkının artış gösterdiğini belirtti.
Araştırmanın tamamını okumak için .
“Rumca bilmeseler de Yunanistan’a gönderildiler”; Kayıp bir jenerasyonun öyküsü ‘Mübadele’ |