Filistin’de yaşananlara dikkat çekmek için Altın Portakal sinema şenliğinde gösterilen sinemalar merak uyandırırken, sanatçı Gülsen Tuncer ise kefiye giyerek aktiflik alanına geldi. Aydınlık gazetesinden Tunca Arslan, “Altın Portakal’daki Filistin” başlıklı yazısında o anları şu sözlerle anlattı: “Altın Portakal’ın klâsik açılış kortejine bedelli oyuncumuz Gülsen Tuncer’in Filistin kefiyesi giyerek katılması ve sanatkarlara davet yaparak, “Filistin, Lübnan, İran için yüreğimiz kanıyor. Ülkemizin ve dünyadaki mazlumların meselelerine susmamak gerekiyor” demesi damga vurmuştu. Kelam ettiğim uzunlu kısalı üç sinema savaşın ve kıyımın damga vurduğu Filistin ülkesinden hayat görünümleri ve direniş esintileri getirdi Altın Portakal’a.”
Öte yandan bahsettiği 3 Filistin temalı sinemaya dair şunları söyledi: “Heni Ebu Esad’ın 2013 imali “Ömer”i, şenliğin “Sınırlardan Sınırsızlığa” kısmında yer alıyor. “Cennet Şimdi” sinemasıyla Altın Küre kazanan ve ülkesi ismine Oscar adaylığı elde eden Esad, İsrail işgali altındaki Filistin’de geçen bir aşk ve direniş hikayesi anlatıyor… Ömer Elemavi’nin 2024 üretimi dokuz dakikalık kısa sineması “Sesimi Duyan Var mı?”, Filistin’de bombardıman sonucu yıkılmış bir binanın enkazına ve dokunaklı bir çabaya götürüyor… Giovanni Lorusso’nun 73 dakikalık 2024 Lübnan imali sineması “Tüm Sonların Şarkısı” da 1982’de İsrail ordusunun himayesinde çok sağcı Hıristiyan Falanjistlerin büyük bir katliam gerçekleştirmiş olduğu Şatilla mülteci kampına çeviriyor kamerasını.”
Altın Portakal’ın klâsik açılış kortejine kıymetli oyuncumuz Gülsen Tuncer’in Filistin kefiyesi giyerek katılması ve sanatkarlara davet yaparak, “Filistin, Lübnan, İran için yüreğimiz kanıyor. Ülkemizin ve dünyadaki mazlumların sıkıntılarına susmamak gerekiyor” demesi damga vurmuştu. Kelam ettiğim uzunlu kısalı üç sinema savaşın ve kıyımın damga vurduğu Filistin ülkesinden hayat görünümleri ve direniş esintileri getirdi Altın Portakal’a.