Netflix’te Türk dizisi izleyen yabancılar neyi merak ediyor?

Yazar- müzisyen Sina Koloğlu, Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması’nın datalarını kıymetlendirdi.

Koloğlu Instagram hesabından yaptığı paylaşımda, “Netflix, ‘‘Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması” yaptı ve bilgileri yayınladı.  ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili’den 13 bin kişi katıldı.  Türk dizisi izleyenlerin Türkiye ile ilgili neleri merak ettikleri araştırılmış. Bir yerde, 30’dan fazla Netflix imzalı Türk üretimini izleyen, 190 ülkede 223 milyon abonenin de ortalama görüşü oluyor.” sözünü kullandı.

Koloğlu şunları kaydetti:

En çok hangi ülke Türkçe öğrenmek istiyor?

Netflix’teki Türk dizi ve sinemaları izleyen şahısların Türkiye’yi turist olarak ziyaret etme isteği, izlemeyenlere nazaran 2.6 kat daha fazla. Dünya genelinde turistik ilgisi en çok artan üç ülke ise sırasıyla Brezilya, ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri. Dizi ve sinemalar, Türkçe’ye duyulan ilgiyi de arttırıyor. Netflix’teki Türk üretimlerini izleyen şahıslar ortasında “Türkçe öğrenmek istiyorum,” diyenlerin oranı, izlemeyenlere nazaran 4.6 kat daha fazla. Türkçe‘ye ilginin en çok arttığı ülke ise ABD.

Edebiyata ilgi büyük

Türk kültürüne ilgi de artıyor. Araştırmada Netflix’te Türk dizileri izleyenlerin Türk kültürüne merakı izlemeyenlere nazaran yüzde 29 daha fazla. Türk mutfağında da tıpkı. Değişik bir detay; Türk Edebiyatı’na olan ilgi yüzde 22.

Türk restoranına gitmek ya da hamama

Ayrıntılarda ilginin yelpazesinin ne kadar geniş olduğu da ortaya çıkıyor. Türk dizilerini izleyenlerde bir Türk restoranında yemek yemek isteği yüzde 21, Türk yemeği pişirmek yüzde 23, Türk malı eser satın almka isteği yüzde 20 ve hamama gitmek isteği yüzde 16 artıyor.

Türk dizilerini izleyenlerin ilgi odağı oyuncular. Toplumsal medya hesaplarını takip, onları izledikten sonra 5.2 katına çıkıyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir