Ünlü tatil bölgelerinde görmeye alışık olduğumuz “harcama limiti”, restoranlarda da görülmeye başladı. Restoranlarda evvel kuver akabinde servis fiyatı tartışmaları sıcaklığını korurken, bilhassa Türkiye’nin en tanınan tatil bölgelerindeki “harcama limiti” hepsinden çok konuşulmaya başladı.
BAZI RESTORANLARDA UYGULANMAYA BAŞLADI
Olmayan fiyatı vatandaşlardan isteyen işletmeler için yetkililer “ceza” yolunu gösterirken, bu da meseleye deva olmadı. Çoklukla 1500 lira olan bu limit uygulaması İstanbul’daki birtakım restoranlarda da uygulanmaya başladı. Bir çay dahi içilse istenilen fiyatın ödenmesi mecburiliği konusunda hukukçular bunun usulsüzlük olduğunu vurgularken, vatandaşlar “ayrımcılık” dedi.
TİCARET BAKANLIĞI’NA ŞİKAYETTE BULUNUN
Konuyla ilgili bir televizyon kanalına konuşan Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Lider Vekili Avukat İbrahim Güllü, “Tüketici, Ticaret Bakanlığı bünyesindeki reklam konseyine şikayette bulunarak gereğinin yapılmasını istemelidir. Tıpkı vakitte bu uygulamanın ayrımcılık olduğu gerekçesiyle Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’na da şikayette bulunabilir.” tabirlerini kullandı.